onsdag 17 juli 2013

"Poesi och visor...

...är inte något man hittar, de hittar en. Det enda man kan göra är att gå där de kan få tag på en"
(Nalle Puh, förstås)
I går hittade kanske inte poesin och visorna oss, men känslorna av "bara vara", "fånga dagen" och "må gott", för vi var där de känslorna hittade oss.
Det blev en dag på stranden, molnen hade dragit...(nej, de fanns helt enkelt inte) Vi sjönk ner i sanden och lät dagen få bli som den blev. Det blev en kebab i skuggan, många dopp och tupplur på strand, det blev inga nya planer, hur som helst, det blev så bra ... resten får du sjunga själv!
Enda bilden är från lunchen (min favvokebab) 


Jag kom på att min tillgång till allt fint man kan se, göra och höra här är så mycket större och längre än E:s så jag frågade hur han vill ha resten av sin semester här med mig och inte missar nå´t han önskar. Jag har ju förstås en lista "Att göra- helst med E"..
- "Jag är gärna hemma i Villan (märkte ni att han också börjat säga hemma) och fixar och donar med dig på dagarna och se´n solar, badar vi och gör små utflykter på ledig tid."
Då så, vi kan fortsätta i den här lunken..

Igår kväll fortsatte firningen av E, vi blev bjudna av Lindströms på god och trevlig middag uppe på Place.

När E hade fixat och donat "hemma" i morse tog en cykeltur längs stranden och nu ska vi kanske göra en av de små utflykterna...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar