lördag 20 juli 2013

Svensk och fransk fredag

Jag och E har haft en arbetsdag inne och ute på gården idag och jag fixade svensk sill-lunch till oss som jobbade.
När vi hade ätit klart kom ett par på besök, precis lagom till kaffe och nygräddad sockerkaka (ytterligare ett försök till gasugnsbak- det är ingen lek det här)
Paret äger en studio i en närliggande 'favvostad' och de sa att det bästa med tillvaron här är inte solen utan skuggan. Jag köper den tanken för vi vet alla att det är tack vare solen vi får den sköna skuggan.

I kväll hade jag och Erik den stora förmånen att få närvara vid invigningen av Renoir-musset, efter renovering och inför nyöppningen den 26 juli. 


Vi har aldrig besökt muséet, som var Renoirs hem, hade tänkt hinna göra det och så fick vi vara med vid denna stora händelse för CsM. En otroligt vacker plats, många prominenta personer, festligt långt program med många tal (förstod ju verkligen inte så mycket, så jag landade med fötterna på jorden igen)

Här kommer några av bilderna jag tog i kväll.





Smakade Socca



Representanter från Renoirs familj

Kyrkoherden i Svenska kyrkan lyssnar på Borgmästarens tal



När vi kom hem åt vi svenskt igen, jag hade gjort en Jansson (tjuvtog en av husets ansjovisburkar med utgånget datum, så nu vet hela världen det. Den var god och det var absolut inget fel på ansjovisen, så jag  betalar burken)


Bon nuit!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar