söndag 28 juli 2013

Förr- hela världen, jag och min cykel. Nu- inte hela världen, men utan min cykel!

Om någon ser cykeln, så ring! E har tänkt 'vifta' med strandparasollet framför ögonen på tjuven.
Så fräckt, vi låste fast den i ett cykelställ på strandpromenaden och la´ oss rakt nedanför, ca 20 m därifrån...massor med folk och på eftermiddagen.
Jag saknar den redan, den var till så stor glädje och innebar så stor frihet för mig!

Annars en bra söndag, mässa i ND om att förvalta det vi med förtroende har fått som uppdrag, vad det än kan vara. 'Kyrkkaffe' efteråt förstås...

Det är perfekt att åka ner till stranden och bada efter kl 15, något svalare...
Havet är 27-28 grader, enligt vad vi hör- underbart!
Jag hör också att det är jättefint väder även hemma, så bra för alla semester- eller helgfirare!
Vi åt en sallad på Bergerie innan vi gick hem. Jag erbjöd förstås E att sitta med utsikt mot havet, båtarna och flygplanen, men han ville sitta med bara mig som utsikt- rart va´, men det var för att inte sitta och spana efter cykeln hela tiden. 

Nu är han i källaren och jobbar med hyllorna, jag plockar undan och tvättar. Jag ska ta upp honom snart på en liten kvällsvickning- det är så skönt ute! 25 gr kl 21.30 och precis nu tystnade, tack och lov, syrsorna/cikadorna/cigallerna eller vad de nu heter....

En sista bild- den fick jag från A och den är hemifrån, från vår egen kust!

Nu ska jag försöka öppna ett MMS som jag fått av lillebror Robert, jag hoppas så att det är ett foto av nyaste lilla människan i vår släkt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar