onsdag 31 juli 2013

Himlen är oskyldigt blå

Jag har ägnat största delen av arbetsdagen till att räfsa och sopa gångar och infart, började urtidigt medan det ännu inte var så varmt. 
Jag gick och tänkte -Är verkligen tall-granbarr och björklöv lika svåra att sopa upp, eller beror det på det sträva underlaget? Sanningen är att det inte är jag som gör de sysslorna hemma och han som gör det har ju provat både här och där, så han vet.
Jag tog en paus, lyfte blicken...och såg himlen!





I eftermiddag gick jag hem till Madame BP och fick min första träningsstund i franska, så jag har några meningar i läxa nu. Vi valde så'na som jag behöver i jobbet. 
Jag gav mig ju ett löfte- att komma hem med fler franska ord i kroppen.
"Quelqu'un qui parle francais ici demain" (fast jag har redan glömt vilket annat ord än ici det var, klarar kanske inte första läxan, hm...)

Nu är det typ 27-28 gr (kl 21), precis som i havet och det är väl fint om man lyfter blicken även i kväll?!



 A bientot!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar