onsdag 10 juli 2013

Life-seeing

Jag läste i Norran i kväll om en undersökning som visar att det inte främst är Sveriges solvarma klippor, magiska skogar och vikingakultur som utgör turistattraktionen, det är svensken! Gästvänlig, ärlig, kreativ, nytänkande, med rötter i internationella och inhemska traditioner i ett land med kombinerat storstadsliv och orörd natur. 
Människor har tidigare åkt på sight-seeing, nu åker man på life-seeing...och där hajade jag till. Det är ju verkligen det jag är med om nu!
Jag läste också krönikan med rubriken "Man borde inte sova"
"Nattens ljus är annorlunda än dagens, grönskan ännu intensivare, tystnaden är magisk..." 
Det handlade om en löptävling med startskott i Adak kl 22.00 - den natt man inte borde sova.
Och här sitter jag och Erik på terassen och äter...mörkt, varmt, tyst, cikador, stjärnklart- den natt vi inte borde sova.
Vi facetimade med A o J hemma i Örviken nyss...ljust ute, ljuvliga blommor i trädgården, en tur med pappas fyrhjuling, slutet på semestern- den natt de inte borde sova.
Vad gör du den natt du inte borde sova?
Vad betyder life-seeing för dig?

En fin bild jag fick av syster och svåger från Öland i kväll- den natt de inte borde sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar