måndag 20 maj 2013

Helg än

Ja, det är annandag pingst och faktiskt fortfarande helg här.
Igår var det avslutning och invigning, mycket folk och stämningsfullt med framtidstro. (Jag vet att en del bilder som jag lägger ut är suddiga, eller ser suddiga ut fast de inte är det, hm... ni får dem ändå)
Idag på förmiddagen satt jag vid stranden och såg flygplanen komma med ca 5 min mellanrum- tänk när 'de mina' går ner för landning/"laddning" här, jag längtar!
Jag visar några bilder från dagens stadspromenad. Jag har fått flera fina bilder från sommar-Norrland i helgen- tänk så lätt det är att bli hemmablind, jag är rädd att jag blir det här också. Ordet betyder väl att om man ser något många gånger slutar man till slut att se det, men jag tänker att det kan betyda att man behöver hjälp att se det man inte ser. Så...var du/ni än är, hjälps åt att se det fina även i det vanliga!











1 kommentar:

  1. Hej ! Annika
    Jag var volontär förra året april-sept och har sett dig på kyrkans hemsidan och hittat din fina blogg. Härliga minnen - saknar livet i Haut de Cagnes och alla vackra vyer.Har du flyttat till Villa Ingeborg nu ? Vad händer m Stillegården ?
    Jag kanske kommer ner en sväng så då kommer vi ses. Hälsa L och alla andra ;)) ! Gudrun





    SvaraRadera