torsdag 9 maj 2013

Sång under min balkong

...det är inte var dag, men tydligen min vardag! Det var igår det och igår firades även krigsslutet i Frankrike med parader och kransläggning. Jag såg inte det, utan jobbade på dagen och åkte till Nice på kvällen på konsert. När jag vaknade idag tänkte jag på de gånger vi gått upp till Döraberget eller cyklat till Öberget på gökotta, för mig blev det grodotta denna Kristi himmelsfärdsdag. Jag jobbade på gården på fm och se´n åkte jag till Cannes för att, som enda svensk, representera Sverige (det låter va´ ) på en Europadag. Vi var kanske 15 nationaliteter som stod i fina dräkter på en scen vid festivalpalatset, varmt blev det. Hade du velat se mig i klänningen så borde du kommit dit, den bilden är 'förunnad' endast mina närmaste. När vi gick ner från scenen fortsatte firandet med underhållning så jag satte mig på McD och åt lunch (förlåt mitt svek mot allt vad gourmet står för) Se´n tog jag riktigt ledigt, stannade kvar i sta´n och bara strosade omkring- dofterna, myllret, lugnet, värmen!!!








2 kommentarer:

  1. Din blogg är som en varm fläkt i ett mycket kallt och regnigt Skellefteå. Du ser ut att ha det fantastiskt!

    /Challe

    SvaraRadera
  2. Jo du, jag vet! Västerbottensdräkten är också varm, har svettats många gånger, passar bäst på julafton..
    Värmen har du, lyckliga du! Men glöm inte att ljuset finns i Norrland, doften av vår och den snabba grönskan, det är underbart!
    ...Vi vill ju ha hem dig!!
    Kram H o P

    SvaraRadera