onsdag 22 maj 2013

Today

-"What day is it today?" asked Poh.
-"It´s today" squeaked Piglet.
-"My favorite day" said Poh.
Ja, idag är det idag, en ganska vanlig vardag för mig- har försökt skapa rutiner på nytt ställe och träffat många positiva, trevliga människor. Jag har ätit hemma i kväll, fick nog mersmak av M:s hemlagade häromdagen, men ibland köper jag nog inte ingredienser för vad en maträtt kostar ute och miljö/utsikt får jag ju på köpet, skickar med ett exempel. 
Jag har nog glömt berätta en 'liten' detalj, jag åkte till Cannes en afton för att få en fläkt av flärd. Så många finklädda människor, jag uppfattade att t o m de manliga pressfotograferna bar svarta kostymer! Stegarna på bilden är några av deras för att komma upp och se bättre, gissa om det rasslade när de se´n skulle ner och ställa ihop dem. En mängd poliser dirigerade fordon och fotgängare åt olika håll med hjälp av visselpipor- samtidigt.
Idag har jag fått en cykel till låns- det blir roligt, jag kommer mig på andra ställen än de till fots och med buss och det finns flera fina cykelvägar, inte minst den längs kusten- jag kommer mig långt om jag vill!
G- tack för din hälsning, jag hör av mig. Tack alla ni som hör av er på olika sätt, gillar er!










2 kommentarer:

  1. Inte så bra på att höra av mig men är en flitig läsare. Härligt att se att du trivs och får många nya intryck! Roligt att få ta del av dem så här, men förhoppningsvis även IRL framöver... Fortsätt njuta:.)

    SvaraRadera
  2. Här på Gästrikegatan följer vi din blogg flitigt. Insuper den franska atmosfären och längtar. Cykel låter som ett utmärkt fortskaffningsmedel, i alla fall när det finns särskilda cykelbanor. För jag antar att det inte följer med en hjälm också ;). Ha det så jättebra. Kram Karin

    SvaraRadera