torsdag 16 maj 2013

Sen torsdagshälsning

Alla vet nog vad flyttgröt är, men nu vet jag också vad flyttregn är...
I afton efter jobbet klarade jag av två nya uppdrag, att köpa frimärken ur en automat på Bureau de poste och att köpa knäskydd på Pharmacie!
Jag köpte en kopp kaffe vid Place, vågade knappt dricka ur det lilla glaset jag fick, men det var nog rätt och slätt H2o.
Jag åt gott på Le G i kväll. Fullsatt och av 17 personer var vi 14 svenskar, en amerikan och två fransmän. Jag började prata med de som satt närmast mig och innan vi gick hem hade alla pratat med alla. En kvinna undrade varför mitt efternamn lät så bekant. E,P,E och H- det visade sig att hon kände er släkting och det är inte första gången här nere...
En mycket trevlig middagsstund!
Livet pågår överallt- igår dog en fin faster, M och H fyllde år, idag löste sig en sak för J och mor fick hjälp att köpa en ny TV, i morgon fyller S år, på lördag firar lillebror och hans fru bröllopsdag. Vän K fyller år på söndag, C och P renoverar, på mitt vanliga jobb är det förstås fullt upp för alla, till veckan ska juntan träffas...bara några färska exempel...och jag längtar jättemycket efter er E och OLJA!
Jag skickar med en bild på kloka ord jag fick av lillasyster.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar