onsdag 8 maj 2013

Typiskt maj

...inte en hel skolvecka på flera veckor, ja flera av er vet precis! Se´n jag kom hit har det varit vårlov, 1 maj, i morgon 8 maj, nästa dag Kr Himmelsfärdsdag, se´n pingst osv tills skolan slutar i början av juli.
Kul att allt fler följer min blogg, nu när jag "liks" skriver!
I går åkte E till ett Centre Commercial och köpte några skjortor medan jag jobbade. Kvällen var varm och skön så vi lagade mat och åt hemma ute på gården. I afton när jag blev ledig tog vi en promenad ner till stranden och satt en stund i vid hamnen, soligt och varmt. Vi åt mycket gott och det var behövligt att vi promenerade hem. I morgon är sista gången för den här gången som jag får goda frukostar och bland mycket annat hjälp med att snygga till i trädgår´n varje morgon, se'n får jag koka ägget själv och sopa "för egen kvast"...ett tag...






2 kommentarer:

  1. Man blir lite "avunds" när man läser din Blogg.
    Härligt att du vågade ta chansen, njut av tillvaron. / Lars W

    SvaraRadera
  2. Just för tillfället är man väldigt "avunds" på dej, regnet bara öser ner o det är 6gr varmt . När går nästa flyg?
    Hoppas det är fint hos dej !! Sköt om dej Kram /Bibbi

    SvaraRadera