torsdag 23 maj 2013

Nu vet jag...

...var vädret är = här! Jättefint!
Tänk att det är E som också påminner mig om att lika många grader ändå känns olika här och där!
Vi har fixat och donat i Villan idag och när jag öppnade fönstret hörde jag barnen leka på skolgården- inte undra på att jag känner mig hemma.
Jag gick till Posten efter jobbet (snart klarar jag frimärksapparaten själv) och postade ett Grattiskort till vår stora tjej i Honduras som fyllt 15 år!!
L och G- nu avslöjar jag att jag åt ute även i kväll, en god sallad i aftonsol. Jag skickar också en bild på hur trevlig kväll E haft medan jag bakat bullar.
Tre förändringar när jag kommer hem- jag kommer att ha en handstil igen. Jag som hade blivit helt digital använder nästan bara papper och penna igen. Jag kommer att förlora mitt norrländska medborgarskap eftersom jag kommer att hälsa på alla på 208:an när jag kliver ombord.
Många kommenterar, vänligt, min Västerbottniska dialekt och jag undrar om jag inte brer på lite´ extra, få se vad ni tycker när ni hör mig igen. Jag önskar dock att jag fått en fransk accent i st för mer av den jag har.
Nu måste jag ringa E och stötta i hans förberedelser för syskonmidda´n, snälla - maila resterna till mig!




3 kommentarer:

  1. Hejsan !
    Du,Cannes den här tiden på året verkar rätt häftigt.Sett några kändisar kanske? Hoppas det snart blir lite lugnare för dej o att huset ni flyttat in i känns bra o mysigt.
    Måste ju säja att jag saknar dej här hemma!
    Kram BB

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hoppas att du har det bra i frankrike.
    Nu har jag haft alla mina nationella prov.
    Jag hade alla rätt på svenskan :)
    Men ett fel på matten.
    Saknar dej mycket.
    Kram Almis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Alma! Det är inte alla som får svar, men du får självklart det. Du har säkert jobbat jättebra i skolan och nu behöver du och bröderna få lite´ sommarledigt snart. Hälsa så mycket till hela familjen, jag längtar också efter er jättemycket! 1000 kramar från mig

      Radera