måndag 13 maj 2013

Söndag här och där...

E har premiärsovit i stugan i helgen och har gjort vår där, åh jag vet ju hur härligt det är där och med all vårfågelsång den här tiden på året!
Här är det jättefint väder (strålande sol på klarblå himmel och 20-25 gr) och jag har tagit vara på dagen. Getostyoughurt till frukost, tack L för tipset! Jag gick till torget i byn och drack en god kopp med kaffe medan de gjorde sina morgonbestyr.
Se´n tog jag bussen till Grasse, återigen en chaufför som inte lämnade någon oberörd. Han visade med bestämdhet vad som gällde ombord, men skämtade också så att alla i bussen (utom de/jag som inte förstod ett 'jota') skrattade. Det är nog det som kallas yrkesstolthet.
Grasse "parfymstaden" är en fin stad och denna helg var det rosutställning, jag visar några av alla bilder jag tog. Nu kan jag också tänka mig hur det är att lägga sig 'on a bed of roses'. När jag gick omkring i staden så duschades jag på ett par ställen av parfym ovanifrån, kanske 'aningens' turistiskt, men doftar gott gör jag- om hela kroppen!
Jag åt moules vid den fina fontänen (inga musslor kan hittills konkurrera med de jag och E åt vid stranden, så nu får jag nog spara mig) Jag kan tycka att min granne var väl så mycket klädd en så varm och skön dag, men så´n är variationen här.
Jag kom i samspråk med ett par på bussen tillbaka, förstås svenskar. Den bästa träningen får jag av E som har börjat skicka sina hälsningar på franska!!
I kväll har jag varit bortbjuden eller hembjuden, jag väljer att kalla det hembjuden- gott och trevligt!
I morgon ny vecka...då är det fyra veckor se´n jag kom!

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar