tisdag 22 oktober 2013

Bäst före?

Nej, absolut inte, men det är synd att det inte finns biljetter kvar. Nå´t kan man kanske känna igen...
"Hur gammal är du? Vet du inte? Kan du läsa med glasögon? Utan glasögon? Har du glömt om du har glasögon? Hur ändrar vi oss med åldern? Hur ändras vår intressen? 
En föreställning för alla, vare sig du fyllt 25 eller glömt att du fyllt 65."

Så´nt man inte pratar om:
Min mage hade inget emot att jag började dricka alpvatten, men den har varit mycket tveksam se´n jag kom hem till Ursviksvattnet...har visst vant sig nu.

Så´nt man kan prata om:
Minns ni att jag skrev och visade att jag bjöds på Mendiants, den goda traditionella franska kakan?
Kul när det finns en historia bakom, den här kommer av 'mendicare - att tigga'. Varje nöt o torkad frukt representerar fyra tiggarordnar och deras klädnader, t ex russin för Dominikanska, hasselnöt för Augustinska, fikon för Franciskanska och mandel för Karmelitiska. (bild och text Wikipedia)
Det finns fler varianter på nötter och frukter som används.
Återkommer med mer kakhistoria...

Så´nt man kan reflektera över:
Vi såg filmen om Monica Zetterlund i söndags och den är ju omdiskuterad, särskilt pappans roll, men en sak fastnade.
Monica var ledsen över att han inte kunde glädjas med henne där uppe på topp och att han inte unnade henne utsikten. I slutet av filmen fick hon ju samtalet från honom där han bara ville säga tack för att hon låtit honom få dela utsikten med henne. Häromdagen hörde jag en som sa ungefär så här 
'-Vi ska unna oss att se upp till varandra' och då tänkte jag - då får vi också dela utsikten!
(Ni känner igen henne/honom från stranden i Cros-de-Cagnes i Cagnes-sur-Mer på Côtes d'Azur (Franska rivieran) i Alpes Maritimes i Provence i södra Frankrike)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar