fredag 4 oktober 2013

Oh happy day!

Det var sista låten på programmet när Jazz Compagnie spelade på/i Villa Ingeborg i kväll...
Skön musik med tilltugg och ca 60 pers i publiken.


Oh happy day- det stämmer bra på hela den här dagen!
Jag var ledig, kyrkan är stängd på fredagar, men i dag var det synd för det är ju Kanelbullens dag och det hade varit roligt att fylla huset med färska bullar. 
Mikaela var den enda som jobbade, så hon fick en.
(Förlåt M, frågade inte om jag fick visa kortet)

Jag tog bussen till Vence för att träffa Ingrid, vi skulle göra en utflykt. Vi hade stämt träff på Henry's bar (E, du vet, den vid porten in till gamla sta'n där fontänen är) och där satt hon med Lars, den mest franske svensk jag mött!

Han satt där han brukar sitta och han har en stol ledig vid sin sida -Jag väntar på nå´n.

Tala om att ha gjort avtryck i miljön, följ med in i baren får du se.

Se´n åkte vi med Ingrids fina bil (den heter Jazz förresten) till en vingård i Saint-Jeannet, 
Så nära dit och så fint det var där! Häng med...













Se´n åkte vi ner till stranden och jag fick föreslå en lunchrestaurang, ja du känner igen den, creperiet La Bergerie.

Tack för en helmysig dag!

I afton, mellan snittillverkningen och jazzen, hann jag också upp en snabbis till Lo:s nya hem- Grattis!

I dag har vi fått två 'hembjudningar' därhemma, det ska bli så trevligt!
Många frågar om jag längtar hem och om hur det känns att åka härifrån. Jag får återkomma till det, men jag brukar ju prata om till och från - jag längtar verkligen TILL min familj, vårt hem, släktingar och vänner, men jag längtar inte häriFRÅN.

Kanske längtar en av de två katterna, som helt enkelt bara bor här på gården och som har funnits här se´n vi flyttade in, tills jag åker härifrån. Jag gillar ju katter, men har valt att inte ha någon nära relation med dem. Jag vill inte ha deras sällskap i köken, så det här är det närmaste vi brukar komma varandra.

Nu kl 23 är det nog fortfarande 20 gr ute, men det är blåsigt och blir nog regn i natt.
I Norran i dag...



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar