tisdag 1 oktober 2013

Riviäran

Det var det sista som sas när vi gick hem alldeles nyss.
Ja, visst är det en ära att få vara med här t ex en så´n här dag och kväll.
Rivieraklubben hade föreläsning. Christina Lindqvist, född i Malå, berättade om sitt uppdrag att skriva historien om Castellaras. Vi fixade lunch för 40 pers, så jag kunde tyvärr inte lyssna, borde kanske köpa boken.
En av besökarna var en Kågström (tidigare Kågströms skor i Skellefteå) och han var släkt med och kände två av mina klasskamrater förr i tiden. Kul!
Fullt upp hela dagen alltså, men se´n tog jag vara på solens aftonstrålar på gården en stund.
(21 gr kl 17.30)
Jag passade på att ringa svåger Anders som fyllde år idag, hipp hipp hurra!

Kl 19 var jag hembjuden, det blev en så´n där lång, god, trevlig middag och kväll, precis som det ska va´!
C pratar med kisse och jag tränar också på att bli kompis med den, för det kommer jag att behöva vara!


En kvinna kom in i dag och frågade om hon kunde ställa bilen på gården en stund  -"Det brinner lite´ i den." Hm, hade inte lust med Pompier en gång till!

En annan kvinna kom in en dag och hälsade på alla i huset på svenska. Se´n vände hon sig till mig och sa - Bonjour Madame!
Jag märkte det inte ens, utan Jessica berättade det efteråt, men...inte mig emot...

...och Erik har fixat nytt tvättstugegolv, heja, men nog blir det bra med några dagar ledigt snart...

I morgon är en annan dag...sov gott!








1 kommentar:

  1. Hej Annika, förstår att det nu "sjunger på sista versen" för din period i Frankrike. Det har varit intressant att följa din välskrivna blogg, och jag har fått mycket nöje och information av den, men så har du ju också en profession som lärare. Önskar att jag vågat göra det språng ut i världen som du gjort. Tack och välkommen hem
    önskar Bovikenlars

    SvaraRadera