söndag 20 oktober 2013

Ohär

Jag fick häromdagen ett mail där det stod "Du är ohär", jag log och tänkte att nu pratar även fransmännen (franskvinnorna) norrländska. 
Nå'nstans är vi här och då är vi ohär nå'n annanstans...

Vi cyklade till kyrkan idag, jag har ju blivit van, en solig vacker kall oktobersöndag. Det handlade om samhällsansvar och jag lärde nytt. Ordet kompis kommer av cumpanis, den som man delar bröd med. Det är alltså inte konstigt att det är så trevligt att fika eller äta med goda vänner/kompisar. 
Kyrkfikat- för första gången på ett halvt år satt jag som gäst, men att fixa det hör till mina trevliga minnen och var roligt! Jag och Erik är också överens om att det var nå't speciellt att sitta ute och fika på de vackra terrasserna. (Se där J, nu stavade jag ordet terrass rätt)

Jag hade 'olyssnat' på Annika Hagströms sommarprogram och gjorde det i morse. Hon hade lagt upp det utifrån några 'mannakorn'- ord på vägen. Några av oss minns ju också skålen med lock därhemma hos mamma och pappa, full med små lappar, mannakorn. 

Ett 'mannakorn' från mig ikväll
"Av en hunds vänlighet kan man lära hur människan borde vara"
(Captain Beefheart)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar