onsdag 2 oktober 2013

Den ena da´n den andra lik...

...för varje dag är helt unik! (hm, det var ju riktigt fyndigt)

Alltså en helt ny dag med helt nya upplevelser och möten med människor!
Olika saker i Villan i dag -skoldag och barnsång (vi sålde kaffe, kanelbullar och korv för dubbelt så mycket som vi brukar), planering med föräldrar inför dop på lördag, vigselsamtal, trädgårdsarbete, kurs i franska, 'ta tag i' S och M kom och 'tog tag i', några andra besökare tittade in- ja, förresten vilka besökare se'n, ett par var från Tärnaby och ett par från Lycksele och de känner mina föräldrar! 

Här smider nog fröken Anna i skolföreningen och skolmänniskan Annika planer...

Det var 19 gr kl 9 i morse och är det kl 22 i kväll också, lite´ 'hurvigt'...
Jag 'hedde' mig, tack och lov, ut på en promenad i kväll. Jag tog på mig långbyxor, för säkerhets skull, men huvva så trånga!

Jag gick först en stund i sta´n...

...och tog se´n Navetten upp till byn...
Till det här middagsbordet framför öppna fönstret nedanför Jimmys skulle jag inte tacka nej.

Här är 'poteriet' där mitt fina fat kommer i från. (se havet till vänster)

Just nu sitter jag på L'Atelier, men går strax ner igen.

Inte så tokigt på kvällen heller, min arbetsplats/ mitt franska hem!

I morgon är en ny unik dag, alltså lik alla da'r!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar