torsdag 17 oktober 2013

Nya skor

Ja, han var lite´ mallig när han for på kurs i dag i sina nya franska vinterskor.
Jag har också nya skor, fast med en annan betydelse och de är inte mina. Jag har träffat chefen i dag och pratat om jobbframtiden. Det är ju klart hur det blir/är på 'mina' skolor fram till jul och det blir förändringar på skolor framöver, så jag har fått 'låna ett par skor' ett tag, alltså fått ett jobbuppdrag.
Jag är sugen på jobb nu! (som om jag inte har jobbat där jag varit)

Kände mig varmt (läs kallt) välkommen hem i morse när jag vaknade...

Efter frukost fick jag veta att mamma åkte in på sjukhus i morse, så jag for dit. Hon var, tack och lov, som vanligt när jag kom, men de behöll henne för att kolla mer...onödigt tyckte hon.

Vintertecken både i Haut-de-Cagnes...
...och här hemma.
Ni förstår väl att det är cyklamen jag menar, E hade köpt en fin vit. 
Den klarar ju kyla, vill ha svalt, men inte ihållande frost, så vi fattar varför vi har den inne och varför de har den ute.
Se vad E hade gjort mer...
...jo, köpt hem ingredienser och lagt fram recept så att jag kunde koka mig en god soppa till middag.
Nu eldar jag...
...och ska tjuva mig en TV-kväll, det var sååå längese'n- bara det inte redan nu blir min vanliga vintervana!
Ni ser hur lätt det är att sluta bloggskriva, det har blivit en vana!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar