lördag 17 augusti 2013

Alla gör nå't

...och gör du inget, så är det också nå't!

Jag äter Paella Royal på terassen.
E har syskonmiddag hemma hos oss och jag vet att det vankas fransk mat.
AoJ har storstädat i Tannbäck och äter kräftor nu.
OoL är på bröllop. Massor med Grattis Nicke och Louise, jag har sett hur fina ni är idag!!
Mor ser på TV.
CoP äter "det godaste de har ätit" ute på sta'n.
Undrar vad du gör...?

Jag hade en trevlig kväll på terassen hemma hos Madame BP igår kväll.




I dag har jag alltså jobbat, ni vet ju ungefär med vad...har nyss sopat och spolat klart.
Jag gick en sväng till saluhallen vid lunchtid och skulle köpa min Paella, den är så god där.
Monseiur frågar först hur jag mår, säger några ord om "mitt vackra leende", tar på sig handskar, torkar av bänken, väljer och fyller min låda omsorgsfullt, beskriver den goda kvalitén, ett lämpligt uppvärmningssätt och önskar mig Bon apetit!
Självklart äter jag min middag med större njutning än många andra gånger...

I går kväll pratade vi om vad 'stabilt väder' betyder- förväntat, bra, en längre period, eller vad betyder det?
Kollade på ordet stabil = säker, pålitlig, trygg, varaktig osv... 
Motsaten är ohållbar, föränderlig osv...
Vi har nog stabilt väder här där jag är- ca 30 gr på dagarna, ca 25 gr på kvällarna, ca 23 gr på morgnarna och i havet är det likadant!
Jag har inte kunnat använda något av mina vanliga sommarlinnen än, de är för varma- och det är nog ett tecken på stabilt väder!

E, El, A, J och O- känner ni igen utsikten?

Nu ska jag facetima syskonmiddagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar