söndag 4 augusti 2013

Min dag och din dag och de andras dag

Min dag
Jag steg upp urtidigt för att förbereda dagen, som en vanlig söndag, men det som var speciellt idag var att det var sista gudstjänsten för Jan-Olof, kyrkoherden här, med avtackning och se'n förstås kyrkkaffe. Tack och lycka till Jan-Olof, som flyttar hem till Sverige nu!



Kl 17.30 snodde jag ihop en kycklingsallad, hyrde en cykel, har inte pumpat igång "min" nya än...
(Erik, se så fräsch jag hittade denna gång)
...och hojade ner till stranden. Blev där ett par sköna timmar och lyssnade på Jan Eliasson som Sommarpratade idag.
Den här tiden på dagen är det, som jag sagt förr, hur skönt som helst både i och bredvid det blå.

Din dag
Ja, hur är din dag?
Sista kvällen efter... en lång, skön semester?
Sista kvällen före...ett stundande nytt arbetsår?
Jag vet att för många är just denna kväll den kvällen. Känner du dig utvilad, semestrad och inspirerad att ta nya tag? 
Jag vet att det inte alls alltid känns så inför första arbetsdagen och man kan bli rädd att man inte fått den återhämtning man behöver. Jag minns att jag berättade för mina medarbetare om något jag hörde en forskare/läkare säga- att hjärnan behöver tränas igång. Även om man inte tycker att man fått vila, så har hjärnan inte sysslat med det vanliga. Så till er som börjar jobba- nu börjar hjärnträningen!

Andras dag
* A o J har firat sin ettåriga bröllopsdag idag med övernattning på mysiga Källan. Grattis fina ni!
* O o L har spelat beachvolley- kul, det är ju så fint väder hemma!
* E fixar och donar för att ta emot sina medarbetare i morgon, jag riktigt känner hur det doftar från köket därhemma.
* Några svenskar åker hem till Sverige nu efter semester här t ex U o M. Kör försiktigt!
* Svägerska E packar, yes! 





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar