söndag 18 augusti 2013

Jag idag

Jag sitter och äter sen middag framför öppet fönster.
Jag känner hur skönt det är ute = 25 gr!
Jag ser fullmånen.
Jag hör familjer som sitter ute och äter, pratar, skrattar...länge...
Jag ser flygplan på väg in för landning (förresten jag kanske inte har berättat om en app där jag kan se alla plan flyga i luften, klicka på dem, få veta när de landar, flightnummer, vart de är på väg, var de kommer ifrån, osv...jätteroligt!)
Jag har städat hemma hos mig!
Jag fixade söndagsuppgifterna som jag brukar och idag var vi 30 pers på mässan- trevligt!
Jag har förstås facetimat! (om åtta da'r, då...)
Jag köpte en färdigfylld baguette och cyklade ner till havet och badade i afton, som jag brukar.
Jag var upp i HdC (gamla byn) på eftermidda'n. Där genomfördes 34e Championnat du Monde de Boules Carrées 2013 i helgen, alltså ett VM!
Alla affischer från genomförda tävlingar HdC genom åren.



Som jag förstår det så är detta typiskt franskt och kan alltså spelas i platt terräng, men även i lutning 5-18% och här talar vi om lutning. De spelar längs Montée de la Bourgade, alltså branta vägen ner genom byn. De spelar med fyrkantiga träklossar, i lag och jag såg dem kasta både uppåt och neråt. Jag uppfattade att det var 110 lag anmälda. Trevligt! 

Bara en bild till från 'Bourgaden' där jag/vi promenerat upp och ner så många gånger, varje gång slås jag av hur fint det är!

Det var jag idag!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar