lördag 24 augusti 2013

Gårdagskvällen

Ja, jag fick sannerligen en ny upplevelse i går, en kväll på Hippdromen, en av Cagnes-sur-Mer:s åtminstone tre stoltheter.

Jägersro deltog (står på programmet) eftersom Sverige/Malmö/Jägersro är en samarbetspartner. 

Banan ligger längs havet, det kan inte finnas nå´n hästkapplöpningsbana på en vackrare plats än denna.

Jag kan berätta att det är hästar som springer på nästa bild.

Jag kan också berätta att de sprang sju lopp, mer kan jag tyvärr inte berätta för jag förstod inte mer än så. I ett lopp satt de på hästarna och i andra i en sulky, men jag tyckte inte att jag såg dem galoppera.
Kvinnan bredvid mig sa - Ah, vous représentez Suède! (ja, hon får nog tro det)
Jag inser att hästsport är ett utvecklingsområde för mig, men det var jätteroligt att få vara med!
Mycket folk, i alla åldrar!

Jag och Erik åt middag 'ihop' igår, även om jag satt under gårdens minsta palm och E satt hemma i köket. Tro och tyck vad du vill, men man fixar det bästa av det mesta...
Han fick även vara med och höra fyrverkeriet från mitt fönster. Vi jämförde grader, hans 7 mot mina 23, vem som vann beror på hur man ser det...
 
Idag är det Bibbis födelseda', hipp hipp hurra! Jag hissade förstås flaggan för henne innan jag åkte och tog ett morgondopp. Fira och njut!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar