torsdag 15 augusti 2013

Vilken dag!

Idag är det, som du vet se´n i morse, helgdag i Frankrike. Det innebär att det är klämdag i morgon och många är lediga fyra dagar. Jag fick lov av min vik chef att sluta tidigt för att hinna till Villa & Jardins Ephrussi de Rothschild ute på Saint-Jean-Cap-Ferrat (som han och hans fru berättat om) medan det ännu inte är nå´n större rusning till vår Villa. När jag skulle köra ut hyrbilen genom grinden kom Madame BP och tänkte träna franska med mig. Av det blev intet, hon hoppade in och följde med. Vi hade en mycket trevlig dag och jag är glad att jag fick dela denna stora upplevelse med någon - så fantastiskt, otroligt, lyxigt, fint - både huset, trädgårdarna och läget !!!  Väl värt en dag när du kommer hit ner!
Villan Byggdes precis i början av 1900-talet av baronessan Beatrice de Rothschild.
Med hörlur fick vi en  intressant berättelse under vår vandring genom Villan, full av möbler, inredning och föremål.
Bilderna kan inte nog beskriva, men jag gör ett försök och visar några, mest utifrån...













Paus med Café Gourmand, men vi pratade så att jag glömde bort att ta kort innan jag ätit upp godsakerna.













Inskription om Gustav V på en stentavla vid terassen, lite´ svårläst, men dock...






Du kanske redan tröttnat på alla bilder, men det har inte jag och mycket uppfyllda åkte vi hem igen!



















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar