måndag 26 augusti 2013

Kaloririk dag

Så priviligerad- frukost på stranden innan jobbet!
Lotta berättade för Jonas, direkt han kom, att det är viktigt att veta att det ca 15.30 kan komma en riktigt stor våg, så stor att polisen ibland kommer och ser till att folk lämnar stranden. Intet anandes har jag och alla de mina varit på stranden just denna tid, en bra tid. Tur att de har koll på läget!

Jag jobbade ensam i huset i dag. Lyx till kaffet i min favvohörna! Få se...LCHF, GI, 5-2...eller vad det nu heter, det här kanske är rätt nu för tiden! 
(Du har inte fel på synen, det var nå't på linsen så att det blev suddigt i hörnet)
Tänk, jag kallar det jag gör för jobb och arbete hela tiden. Det jobb jag har är jag ju tjl från och det jag är här- är volontär. 
"Volontär är en som erbjuder sina tjänster frivilligt och utan att kräva betalning. Historiskt sett var volontären en ung man som frivilligt inträdde i krigstjänst, framför allt med förhoppning att vinna befordran till befäl" (Wikipedia)
Vissa jämförelser kan göras...dock inte alla.

Denna skapelse är det vackraste och kanske godaste mellanmålet jag ätit (med skaldjursfyllning).
Jag cyklade till CAP 3000, köpte denna på Lafayette Gourmet, satte mig på stranden under en palm, åt den och läste min bok i underbar aftonsol och värme kl 19.
Jag fastnade för några ord i boken jag läste "Man väljer om man blir vinäger eller årgångsvin". 
Jag tänkte på kyrkoherde Jonas predikan i söndags som handlade om Medmänniskan. Han berättade om en kursdag där de jobbade parvis. En fick under några minuter gnälla om något och den andre skulle bara lyssna och visa att han lyssnade. Under tiden skulle lyssnaren fundera på vad gnällaren kunde ha för önskan och mål med gnället och på vad gnällaren själv tänkte göra åt saken. 
Tänkvärt, jag vill hellre vara ett årgångsvin! 
Jag brukar tänka att när man klagar, så betyder det att man har ett bättre förslag och vill bidra till en bättre lösning.

I kväll var jag 'tvungen' att gå upp till Village och berätta...om i morgon...
Erik- Cindy lämnade sina gäster när jag kom och hon hälsar så mycket till dig och till er grabbar!

Till slut, en av mina reflektioner:
Vi tycker att fransk mat är lite´ okryddad, men de är stolta över sina råvaror som smakar av sig själva.

Det kommer säkert fler reflektioner, jag har kvar på lagret.



 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar