söndag 25 augusti 2013

Avrundning

...på denna helg!
Sönda´n blev inte riktigt 'vanlig'. Jag har ju funderat på vad vanligt-ovanligt betyder för mig nu för tiden. Hörde på radion häromdagen om en som ville göra något annorlunda på sin födelsedag för en gångs skull, alla hennes födelsedagar hade varit likadana = sarvslakt. Hon reste till Paris, åt croissanter i en park vid Eiffeltornet och berättade det för en vän i USA som inte kunde förstå hur hon kunde resa bort från något så annorlunda som att andas in luften som viner när 1000  renar springer runt dig. Hon ställde sig frågorna "Vem bestämmer vad som är annorlunda? När är det bra och när är det inte bra med- annorlunda?"

Det vanliga idag var jag startade tidigt och att vi hade mässa, det ovanliga var att det var nye kyrkoherden Jonas som ledde den, men snart är ju det det vanliga. Gudstjänsten var bra och kyrkfikat var trevligt!
Det ovanliga var att jag inte cyklade ner och badade, men snart är ju det det vanliga.
Jag följde med L till Beaulieu-sur-Mer i ett ärende i stället och vi drack kaffe där vid hamnen.

I em har E och mor tagit sista chansen att fika räkmacka på Kajutan, de stänger för den här sommaren. Efter det fick han en båttur med O, som nog inte stänger fiskebåtsäsongen ännu.
I går var E o A på transport- och maskinmässa, säkert ett nöje för båda.

Några andra saker:
Les cigales har varit tysta i kväll. Jag följer några bloggar om svenskar i södra Frankrike och en skrev att det "var första gången i morse som cikadorna var tysta, det har alltså blivit svalare än 27 gr". Jag vet inte om det är fakta, men...

Jag tror att lärarna hade k-dag (vet inte vad k-dag heter på franska) i går, för det var bilar på skolans parkering och folk i huset.

Hoppas att den första presenten till "Lillsparven" i Tranhult kommit fram!
Kunde inte låta bli...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar