måndag 19 augusti 2013

En fin start på arbetsveckan...

...på mitt sätt...där jag är!
Jag startade dagen tidigt och mekade lite´ med cykeln (med vissa tips från coachen)
Se´n gjorde jag en morgoncykeltur längs stranden bort mot hamnen och satte mig en stund med en kopp kaffe, vilken lyxmorgon! Havet låg alldeles stilla och ganska många morgontidiga tog en första simtur för dagen. Nästa gång måste jag ta med badkläderna.


Hoppas att du också fin en fin start på arbetsveckan...på ditt sätt...där du är!

Efter jobbet idag gjorde jag en till tur med cykeln och slog mig ner i gräset under tre palmer med en bok en stund, så skönt! Det finns ju så mycket kvar av dagen även på aftonen...


När jag satt där fick jag ett samtal och blev bjuden att följa med upp till Village på middag i kväll- jättetrevligt! Kolla in denna Café Gourmand! Tack för i kväll och fortsätt njuta härnere!

E o A därhemma startade veckans första kväll med vedjobb.

I dag började våra syskonbarn skolan i södra delen av landet och i morgon börjar grundskolans elever hemma. Jag tycker alltid att det är något speciellt och trevligt att få önska alla barn och vuxna ett riktigt bra arbetsår, förstås med mycket jobb, men också med stor trivsel och mycket skratt! Här börjar eleverna skolan i början av sept, men de fick ju inte sitt sommarlov förrän in i juli. 
Här är läsårstiderna för skolan i närheten.

Jakten på skolmaterial har dock börjat redan, här får de listor på allt de ska köpa inför läsåret.
Så här kan de se ut, om än svårlästa.

Här blir det också förändring, den nye kyrkoherden Jonas kommer i morgon och börjar alltså sitt jobb här i veckan, välkommen!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar