tisdag 20 augusti 2013

Mitt ena knä och jag...

...behövde få komma ut på cykel ett slag, så i afton efter att kvinnokraft försökt men inte lyckats och kyrkoherdekraft försökt och lyckats så var cykelkedjan på plats igen och vi var på väg, mitt knä och jag.

Vi cyklade till Sain-Laurent-du-Var längs Bord de Mer och inflygningen för flygplanen är sannerligen fin!
Du ser väl planet på bilderna?!


När jag liks behövde göra ett nödvändigt stopp på Cap 3000, så köpte jag mig en egen Malongoespressokopp, så typisk och så fin! 
Malongo är ett familjeföretag i Nice som rostar 7000 ton kaffe/år och uppfyller kraven på rättvis handel och ekologiska odlingar, riktigt gott!

På väg hem gjorde jag ett måltidsuppehåll på La Bergerie och åt en galette Piemontaise med Val du Rance. 

Båtar, kvällsbadare, flygplan och fullmåne som sällskap (åsså några fransmän förstås) är inte dåligt, snarare magiskt! Jag vet att jag ältar detta, men kan inte sluta njuta av denna plats!
Om bara... ja DU, du vet vad jag menar...!
När jag satt där slog det mig att nästa gång någon landar, som jag känner, är det jag själv!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar