fredag 16 augusti 2013

Vilken kväll!


Jag, 'vik chefen' Erl och hans fru L bestämde att vi skulle gå på detta i kväll.
Först mässa i slottskyrkan,


men jag erkänner att jag inte var därinne så lång stund, utan tog en promenad uppe i byn. I kväll var det 'man ur huse', mycket folk, musik och stämning...

Efter mässan procession till Notre-Dame-de-Protection...


...där sta'n/kommunen bjöd på 'kyrkfika'. 
Det brukar ju jag också göra på samma plats, skulle också vilja ha så här många gäster.
I det här landet kan man inte vänta på att bli serverad eller på att lugnt vänta i nå´n kö, nej ta dig fram medan det finns nå´t kvar (jag klarar det)

Borgmästaren deltog i serveringen...

...och några hade klätt sig fina för kvällen

Gatumusikanterna underhöll...

...och det blev både dans och sång.



Kl 21 var det fullsatt uppe på Place du Chateau när Black harmony gospel singers började sjunga. 

Vi fick sittplats, det var varmt och skönt (25 gr) och jag sa att vi skulle gjort en pique-nique. Erl tog stora stegen hem till dem och var snart tillbaka med smått och gott att äta och dricka.

La fete pågår säkert än, men nu måste jag sova. I morgon är en ny dag, jag är ledig 'på rikt' och jag har en plan...
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar