fredag 23 augusti 2013

Nyskurat...

...och det är förbjudet att gå in nu, så jag passar på att ta lunchrast och skriva lite'.
Dagen började ju på stranden som planerat- först en god, het espresso och en nygräddad frasig croissant på Salon de thé, tycker att det låter så lyxigt.


Ja la' mig se'n (min skugga hann lägga sig före mig) en stund på våra stenar E, visst känner du igen dem från den där morgonen?!


Tänk, jag tycker att denna stenstrand är skön att ligga på!
Jag tänker på sommarprästvikarien Erlands sista predikan där han jämförde livet med en sten.
Så slät och fin, men så mycket den varit utsatt för innan...
Om att leva sa han -"Det gör ont, det tar tid, det blir fint!" ...som för stenen...

Havet var så varmt, klart och stilla att jag fick lust att simma hem till Skatan en sväng!

Innan jag började jobba gick jag ju och fick luggen klippt, alltid ett glatt mottagande!

...och nu har golvet torkat, så då fortsätter jag schåa...
Vi hörs i kväll, jag har fått fribiljett till en helt ny upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar