lördag 3 augusti 2013

WhatsApp- ThatsApp

Det känns som att WhatsApp är det bästa nå'n kommit på, här kommer några ThatsApp från mig!

I går kväll var jag hembjuden- så trevligt och så gott! Vi åt bl a grillat kött och det är jag inte bortskämd med (husbilen bjöd ju också på det) och se så underbar utsikt de har!

I går skänkte också snälla I en cykel!! Ska bara få luft i däcken, sen bär det iväg...

I morse svek jag mitt 'helfranska' nya jag och löste Melodikrysset medan jag bakade till i morgon och förberedde för vigsel idag. Annars brukar jag faktiskt lyssna på fransk radio, utan att begripa mer än när de nämner siffror...
Jag skrev till E att han kunde komma på en kopp kaffe, men Inger- dina bullar vann över både mig och nygräddade kladdkakan!!

E och två av hans syskon har varit på auktion idag efter sin faster och farbror
Det känns nog 'så där' att avrunda efter den sista av syskonen i pappa Svens familj. E lyckades hålla sig från att göra många inköp av fina minnen, men en bricka som morfar Abdon gjort och en tavla som Sven sålt till faster och farbror bor nu hos oss (säkert jätteintressant för alla er...hm..)


I dag fick jag ytterligare ett bidrag till min konstsamling av brunnar

I afton hade jag bilen och gjorde några ärenden. På väg hem tänkte jag -Det är ju för friden lördag kväll, jag gör en privat utflykt med bilen. Sagt och gjort, jag åkte till byn La Gaude ca 9 km härifrån. Det är helt otroligt så olika miljöer man hamnar i, inte alls långt bort. Det var underhållning i 'nedre byn' och alla bybor var nog där. Jag hittade till slut en p-plats och gick dit. Kl 22, skön stämning, 26 gr, barn och gamla... Jag satt där och njöt och tänkte på det jag skrev i förrgår om vikten av att hitta "de rätta ensamheterna och de rätta viloställena", men tänkte också 
-Ska jag liks va' ensam, kan jag ju va' det- tillsammans med andra!



Med åren har vi ju lärt oss att allting inte bara är svart och vitt, det finns även nyanser av grått.
Det jag hittills har lärt mig här är att se många fler 'färger' än jag tänkt på och vetat tidigare.
Annan kultur, likt och olikt, andra traditioner, annat inlärt och vant, annat sätt att se på det för oss självklara mm - det är så häftigt! En del av det beskrivs i boken jag fått låna, jag återkommer säkert till det.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar